ابراهیم دیالم

من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست / تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

ابراهیم دیالم

من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست / تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

با توجه به اینکه خبرگزاری فارس پس از چند لحظه خبر را از روی سایت پاک کرد، دو لینک متفاوت این فیلم را قرار می دهم:

لینک 1، لینک 2

 

در مراسم افتتاح ستادهای انتخاباتی حسن روحانی دیروز 06/02/95 مجری احمق جاهل سفیه الرای برنامه طی سخنانی موهن و بی شرمانه که نشانگر عمق حماقت و سفاهت او بود، به ساحت مقدس امام رضا (ع) از یمین و یسار نصیب و نثار کرده و باز هم برای هزار و یکمین بار نشان داد که چرا استکبار غربی-عبری-عربی هم زمان از اعوان و انصارشان یعنی همان افسادات در ایران و داعش در جهان اسلام بنا به حقِ ناحق بودن و قاعده ی تطمیع و تحمیق و تحمیر حمایت می کند که اشاره به این همانی آشکاری دارد. در پایان هم قسمتی از سخنانی که در کارنامه ی سیاه سراسر ننگ  تئوریسین های افسادات ثبت است را برای آنان که حافظه ی تاریخی خود را ترجیح می دهند از دست داده باشند تکرار می کنم، شاید اقناع و اشباع شوند، اگر چه وقتی در نهایت بحث با کسی به این نتیجه می رسانندت که دایره پنج ضلعی است لا جرم اشکال یا از نطفه است یا از لقمه.

 

مجری برنامه با قرائت متنی با عنوان "نامه ای به امام رضا" در قسمتی از مطلب خود گفت: آری امام رضا جان بگذار همین اول نامه گلگی خود را از شما امام عزیز داشته باشم،مرد حسابی مگر شما فقط امام هشتم اصولگریان هستی؟ پس ما اصلاح طلبان چی! نکند فکر میکنی ما با همدستی مامون عباسی به شما انگور مسموم داده ایم. پس ما امام هشتم نداشته باشیم مگر ما آموزش نظام قدیم هستیم که از پایه پنجم ابتدایی بپریم سرکلاس هفتم! یعنی شما میگویید بعد از امام هفتم یکسره برویم دامن امام نهم شویم یا نه میخواهی ما را به امام هفتم موسی کاظم حواله دهی که همش سهمش زندان بود. آقا رضا جان! از خوان گسترده شما فقط چند کیلو سیب زمینی آن هم بدست استان همجوارمان خوزستان رسید و ما ایلامی های محروم همان هم دشت نکردیم. پول گوشت که نداریم، آهو هم شما خیرتان دهد ضامن شدی و نمی گذاری از گوشتش بهره ببریم. سیب زمینی هم شما برایمان نفرستادی ،با نخود خالی که نمی شود آبگوشت درست کرد قربان. آن وقت ملت گیر می دهند به فرقه اسماعیلیه که چرا هفت امامی اند.خوب همین کارها را می کنید آقا جانم، نکنید. اصلا آقا جان همان سیب زمینی را نفرستید ما با همان آب نخود سر می کنیم اتفاقا گلو را صاف می کند و صدای ملت هم غراتر می کند.

 

محمد خاتمی (در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران): اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی!

محمد خاتمی (جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت): قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروز قابل انتقاد است.


عبدالکریم سروش (ماهنامه کیان بهمن ۷۷): اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم. فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود. ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .


عبدالکریم سروش (روزنامه صبح امروز، ۹/۳/۷۸): حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد.


عبدالکریم سروش (ماهنامه کیان، مهر و آذر ۷۸): کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.


عبدالکریم سروش (روزنامه صبح امروز، ۱۶/۶/۷۸): در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند.


عبدالکریم سروش (زنان، ش۵۹، دی ماه ۷۸): به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی­اند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی­تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد.


سعید حجاریان (خرداد ۷۸): صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است.

غلامرضا سالار بهزادی (روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸): تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.


بهزاد نبوی (نایب رییس مجلس ششم): تمام کسانی که با حمله امریکابه هر نقطه جهان مخالفند ، در صورت رخداد آن از هر کاری عاجزند . در اقع هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در یک کشور جهان سوی حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشد و آن ملت مسلح هم باشد ، با آمریکا بجنگد . این سخنان که می گویم ، شاید جبهه بگیرند که فلانی از امریکا می ترسد ، بله از امریکای تا بن دندان مسلح می ترسم . کیست که از امریکای تا بن دندان مسلح در عراق که خودش را چنین نشان داد ، نترسد؟


بهزاد نبوی (جمهوری اسلامی، ۱۳/۲/۷۹): خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم­الله شروع کرده باشم.


ابراهیم یزدی (هفته نامه پیام هاجر، فروردین ۷۷):  جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای توده­ها قائل نیست.


کدیور (دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۷۹ طی سلسله مباحثی تحت عنوان پژوهش های قرآنی ایراد کرد) : یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند.


رجبعلی مزروعی (حریم، ۲۳/۱۱/۷۸): حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.


علیرضا علوی تبار (یالثارات، ۴/۳/۷۹): جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می­خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می­توانیم به این وضعیت چیره شویم.


ابراهیم اصغر زاده (کیهان ،  ۶ / ۲ / ۷۷): حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد.


هاشم آغاجری (بن‌بار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست ۱۴/۵/۷۹): وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود.


هاشم آغاجری (مجتمع فرهنگسرانی کوثر ۱۰/۲/۸۱): «… نوینسدگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است. سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟


عماد الدین باقی (جمهوری اسلام ، ۱۳ / ۲ / ۷۹): معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست.


عطاءالله مهاجرانی (آریا ، ۱۶ / ۱ / ۷۹): نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.


ابراهیم اصغر زاده (آفتاب امروز ، ۲ / ۶ / ۷۸): اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا…


محمد کاظم محمدی اصفهانی (روزنامه ایران  ۲۴ / ۴ / ۷۹): مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئوول ، پیامبر و امام معصوم باشد ، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.

.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی